گواهی تایید مسئول ایمنی کارگاه
گواهی تایید مسئول ایمنی کارگاه مورد درخواست تمامی پیمانکاران مخصوصا مسئولین ایمنی کارگاهها میباشد . پیمانکاران جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی ویا گواهینامه HSE اداره کار نیازبه تایید مسئول ایمنی اداره کار هستند . حال مسئولین ایمنی فکر میکنند گواهینامه HSE اخذ شده بنام خودشان همان تاییدیه مسئول ایمنی کارگاه میباشد . لذا اطلاعات جهت اخذ گواهی تایید مسئول ایمنی کارگاه توسط مقاله فوق مکتوب شده .
مسئول ایمنی کیست :
مسئول ایمنی کیست وچه شرایطی میبایست داشته باشدکه ب تایید اداره کار برسد سوال اغلب پیمانکاران جهت استخدام مسئول ایمنی میباشد . اول اینکه مسئول ایمنی کیست , مسئول ایمنی فردی مطلع بابت مسائل ایمنی کارگاه ، بررسی ریسکهای کارگاه ، برطرف کردن ریسکها همینطور تامین ابزار ایمنی مورد نیاز کارگران طی کارگاه .
شرایط مسئول ایمنی جهت تایید اداره کار :
استخدام مسئول ایمنی باشرایط مثبت جهت اخذ تاییدیه اداره کار چالش اساسی پیمانکاران هست . پیمانکاران جهت حضوردرمناقصات میبایست گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری اخذ نمایند . بابت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی حتما معرفی مسئول ایمنی الزام میباشد . لذا اخذ گواهی تایید مسئول ایمنی کارگاه ب چالش اساسی پیمانکار تبدیل شده . حال اینکه پیمانکار میبایست چه فردی استخدام نماید تابتواند گواهی تایید مسئول ایمنی کارگاه بگیرد .
مدرک مسئول ایمنی :
مسئول ایمنی بابت تایید اداره کار حتما میبایست دارای مدرک معتبر دانشگاهی دررشته بهداشت حرفه ای ویا کارشناس ارشد HSE باشد . برخی پیمانکاران مبادرت میکنند جهت استخدام مسئول ایمنی ک دارای گواهینامه HSE شخصی بنام خودشان هستند . حال اینکه گواهینامه HSE شخصی هیچگونه اعتباری جهت تایید مسئول ایمنی نداشته . طی سالهای گذشته فرد معرفی شده ب اداره کار باگذراندن دودوره 40 ساعته ایمنی بهداشت اداره کار همینطور دوره 16 ساعته ارزیابی ریست مخصوص مسئولین ایمنی میتوانست برگه تاییدیه مسئول ایمنی توسط اداره کار اخذ نماید . منتها براساس قانون جدید مسئول ایمنی میبایست حتما دارای مدرک تحصیلی مرتبط ( لیسانس بهداشت حرفه ای ویا کارشناس ارشد HSE ) باشد . بنابراین پیمانکاران جهت استخدام مسئول ایمنی میبایست فردی استخدام نمایندکه دارای مدرک معتبر بهداشت حرفه ای دانشگاهی باشند .
مراحل گواهی تایید مسئول ایمنی کارگاه :
مسئول ایمنی ویا فرد معرفی شده بابت مسئول ایمنی جهت گرفتن گواهی تایید مسئول ایمنی کارگاه توسط اداره کار میبایست مراحل ذیل طی نماید .
ثبت نام درسامانه ایسپ همینطور بارگزاری مدارک . مدارک بابت بارگزاری شامل ، مدرک تحصیلی ، کارت ملی ، شناسنامه ، اطلاعات مربوطبه سوابق بیمه ، فرم کمیته حفاظت فنی .
مدارک مسئول ایمنی جهت تایید اداره کار پس ازبارگزاری ، مسئول ایمنی میبایست پیگیری نماید تاچنانچه مدارک تایید شد گواهی تایید مسئول ایمنی کارگاه جهت پروژه معرفی شده توسط اداره کار صادر گردد .
متقاضیان جهت تایید مسئول ایمنی همینطور روال فنی بابت تایید مسئول ایمنی میتوانند بامرکز مشاوره ایران گواه ارتباط برقرار نمایند اطلاعات تکمیلی دریافت کنند .
کلمات کلیدی :